V materských školách sa v súčasnosti kladie veľký dôraz na environmentálnu výchovu. Musíme však dbať na vekové i individuálne osobitosti. V rámci environmentálnej výchovy pôsobíme na emocionálnu a vôľovo-aktívnu stránku osobnosti dieťaťa. Vytvárame také podmienky, aby sa deti učili prostredníctvom zážitkového učenia. Enviromentálna výchova je vhodná hlavne z toho dôvodu, že deti získavajú informácie o jednotlivých témach a rovnako aj vzťah k prírode. Začínajú vnímať súvislosti ľudského správania a jeho vplyv na život a životné prostredie. Počas enviromentálnej výchovy sa pracuje zvyčajne spoločne, vyžaduje sa teda kooperácia a komunikácia medzi deťmi. Deti musia vidieť výsledok svojej činnosti. V našej materskej škole sa snažíme zameriavať aj na učenie prostredníctvom zážitku, kedy sú deti priamymi účastníkmi činnosti a ovplyvňujú jej následný dej. Deti sa učia spoznávať jednotlivé fázy rastu a pestovania rôznych rastlín, zeleniny, kvetov, a pod. Následne sa svoje teoretické poznatky učia preniesť do praxe. Spoločne sme do vyvýšeného záhonu na školskom dvore zasadili rastliny rôzneho druhu: kvety, zeleninu, bylinky ... Deti spolu s pani učiteľkami denne tieto rastliny pozorujú, spoločne sa o ne starajú a polievajú ich.